شهید علــی زاهــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید علــی زاهــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید علــی زاهــدی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام علی زاهدی از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : عبدالرحمان
تاریخ تولد : 1348/03/06
تاریخ شهادت : 1366/03/02
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای خطیر کلا قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : بانه کردستان
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

زندگی‌نامه‌ی شهید علی زاهدی

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۳ ق.ظ

شهید علی زاهدی در سال 1348 در روستای خطیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌کلا قائم شهر به دنیا آمد. از دوازده سالگی فرایض دینی‌اش را به جای می‌آورد و بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد بود. در محافل مذهبی سیاسی و بسیج محل شرکت داشت. شهید زاهدی با وجود کمی‌ سنّ در برنامه‌های انقلابی و مراسم مذهبی شرکت می‌کرد.

حضور در تشییع جنازه‌ی شهدای محل و مجالس گرامیداشت جنگ و شهادت از او انسانی مسؤول و آگاه ساخت. اطاعت از امام خمینی(ره) راه او و هدایت او را با خود به همراه داشت. تا این‌که کم کم رشد جسمی او زمینه را برای حضور در جبهه فراهم آورد. گرچه پدر شهید اجازه‌ی رفتن به او نمی‌داد. امّا بعد از مدّتی که برادران و هم‌سنّ‌ و سال‌های او اعزام ‌شدند وی عاشقانه به سوی سرزمین عشق پرواز کرد و برای یاری حسین زمان، امام خمینی(ره) و لبّیک به ولایت، راهی جبهه شد، بعد از 60 روز حضور در جبهه به خانه برگشت. دنیای جبهه با دنیای پشت جبهه فاصله از زمین تا آسمان بود لذا دوباره به جبهه اعزام شد. یک ماهِ بعد، در تاریخ 2/3/1366 خبر شهادت این عزیز را برای خانواده‌اش آوردند. که در راه عقیده و دفاع از انسانیّت و شرف زندگی را بدرود گفت.

خاطره‌ای از مادر شهید :

فرزند دلبندم برای اوّلین بار که می‌خواست به جبهه برود من مانع شدم و نگذاشتم. او را سرگرم کار کردم تا فراموش کند. اما شوق دیدار دلدار در او موج می‌زد. شب، خوابی دیدم که باعث شد تا  مانع رفتن او به جبهه نشوم و آزادانه به سوی جبهه‌ها اعزام شود. این عشق به امام و رهبر و شوق رسیدن به خدا باعث شیدایی و شهادت عزیزمان شد.

۹۵/۰۵/۲۵ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی